Güncel Haberler

Reklam dönemi WhatsApp’ta başladı: sponsorlu içerik durumlarda ve kanallara geliyor!

Dünyanın en çok kullanılan mesajlaşma uygulamalarından biri olan WhatsApp, reklam projeksiyonunda ilk adımını attı. Meta çatısı altında geliştirilen yeni sistem, Android için kodlama 2.25.21.11’in beta versiyonunda test edildi. Bu gelişme, kullanıcı deneyimi açısından tartışmalara yol açtı.

Söncü’den Merve Kapan’a göre, yeni sistemin bir parçası olarak “Güncellemeler” sekmesinde iki tür reklam formatı ayırt edilir:

Durum Reklamları: Kullanıcıların izlediği durumlar, pasif sponsorlu içerik içerecektir. Kullanıcılar bu reklamları engelleyebilir.

Tanıtılan kanallar: Markalar ve içerik üreticileri, kanallarını vurgulamak için ücretli promosyonlar yapabilir. Bu kanallar “sponsorlu” etiketle keşif alanında gösterilecektir.

Kişisel mesajlar dokunmayacak

Meta, kullanıcı gizliliğine duyarlılığı koruyacağını açıkladı. Duyurular yalnızca “Güncellemeler” sekmesinde, özel yazışmalar, grup konuşmaları, çağrılar ve topluluklar bu sistemden etkilenmeyecektir. Bu alanlarda, end -end devam edecektir.

Reklam Kontrolü kullanıcılara bırakılacak

Yeni sistem, kullanıcıların reklam deneyimini yönetmelerine olanak tanır. “Etkinlik Raporu” işlevi sayesinde:

Gördükleri reklamları görüntüleyebilir,

İstemediği kilit reklamları engelleyebilir veya kaldırabilir,

Reklam geçmişi bir atlama dosyası olarak indirebilecektir.

Hedefleme sınırlı verilerle gerçekleştirilecek

WhatsApp, reklam hedeflemesinde sadece sınırlı verilerin kullanılacağını söyledi. Bu veriler arasında:

Ülke ve kullanıcı şehrinde bilgi,

Uygulama dili,

Kanallar ve etkileşim tarihi izledi.

WhatsApp, kişisel mesajın içeriğinin hiçbir koşulda hedeflemek için kullanılmayacağını açıkça vurguladı.

Test süreci devam ediyor

Yeni reklam sisteminin şu anda sadece sınırlı sayıda beta kullanıcısı tarafından test edildiği açıklandı. WhatsApp, yayınlanmadan önce kullanıcıların geri bildirimlerini dikkate alarak gerekli anlaşmaları alacağını açıkladı.

İlgilenebilirsin

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu